7 TIPS TRAVEL MURAH, MUDAH, JIMAT DAN SELAMAT

Assalamualaikum..
Hye hampa.. Sekejap saja dah masuk penghujung july 2023.. Minggu depan ogos pula menyusul.. Macam mana taun 2023 dah pi bercuti belum..

Travel ni seronok bila ada geng kengkawan dan duit.. Orang single tra tang tang macam houri sudah tentu ada tips tersendiri untuk travel..

Jomm houri share dengan hampa semua 7 TIPS TRAVEL MURAH, MUDAH, JIMAT DAN SELAMAT.

1 - Join travel bersama group, rombongan dan kengkawan..
Nak travel perlu ada teman baru boleh tong-tong kos, saling menjaga dan tengok-tengok kan.. Kalau ikut rombongan biasanya 1 kepala lebih murah.. 

Pstt geng shaklee ramai dapat trip mewah tanpa perlu bayar apa-apa.. Siap dapat duit poket lagi tau.. Untung sangat.. Berbaloi-baloi..

2 - Survey tempat menarik
Nak p bercuti ni perlu survey tempat-tempat menarik yang selalu dikunjungi ramai.. Banyak tempat-tempat best boleh dilawati, nak masuk pun murah, banyak fasiliti kemudahan berdekatan seperti kedai-kedai, tempat penginapan yang murah, selesa dan jimat.. 

Kira habaq bajet siap-siap kat kawan pun penting.. Jangan terlalu sangka baik sampai sana baru kawan tanya bajet haa punggah klau takdak duit lebih hihi.

3 - Pilih tempat yang murah, mudah dan selamat dikunjungi
Pemilihan tempat bercuti juga penting jika p sniri, dengan kengkawan atau kita sebagai ketua rombangan..

Pilih tempat yang sesuai dengan bajet kita, murah, mudah dan selamat untuk diduki..

Mudah cari makan dan ada klinik hospital berdekatan juga penting jika ada apa-apa emergency atau kecemasan.. Paling mudah nak beli makan jalan kaki pun sampai.. Dekat saja..

4 - Baju bawa yang perlu sekadarnya saja

Pemilihan baju ni penting untuk bawa sekadarnya saja ikut keperluan.. Tak perlu bawa banyak sangat kang berat nak heret dan nak galas..

Lain la p trip mewah yang ditaja sepenuhnya.. Bag pun shaklee uruskan hingga ke pintu ke pintu dari hotel hingga ke bus dan kapal terbang. Cuma perlu bawa diri saja.. Bestnyer..

Contoh pi 2 malam baju tidur bawa sepasang saja.. Baju berjalan bawa 2 3 pasang saja.. Ompompuan gegirls pastikan bawa yang menutup aurat sempurna tau.. Travel pun wajib tutup aurat sebaiknya..

5 - Beli makan sekadarnya saja ikut bajet
Sekarang ni kos memasak lagi la mahal berbanding beli.. Duk hotel tak boleh masak.. Ikut trip jadilah jadual padat..

Jadi beli makan cukup sekadarnya saja.. Perlu makan untuk terus hidup heee.. Hat makan sikit cepat kenyang beli kongsi berdua pun boleh.. Sebungkus bahagi 2.. Itupun kalau ada kawan ok saja kongsi.. Bayar sorang setengah..

Beli banyak sorang 1 tak habis membazir pulak kan.. Takkan nak buang.. Perlu bawa hat tak habis untuk makan semula masa lapaq.. Macam rimas pula..

Macam houri dah terbiasa makan berat sehari sekali saja.. Beli nasi goreng sebungkus 2 3 kali makan baru habis..

Nak lagi jimat join travel bersama trip yang makanan pun ditaja.. Tak perlu susah payah cari makanan lain lagi.. Perut sentiasa terisi.. takdan rasa lapaq..

6 - Maklumkan pada mak ayah atau orang dipercayai serta contact nombor 2 3 rakan lain yang travel sekali jika ada sebarang emergency..
Hat ni penting untuk memudahkan jika ada apa-apa kecemasan yang tidak diundang.. Biasalah adakalanya ujian datang tanpa diundang jadi kena get ready jika ada apa-apa kecemasan untuk mudah dihubungi dan dicari..

7 - Beli cenderamata sekadarnya saja untuk buat kenang-kenangan..
P bercuti pasti banyak cenderamata untuk dibuat kenang-kenangan baik bercuti di dalam negara mahupun luar negara.

Dan dan la tringin nak bagi kat dia ni.. dia tu kannn.. Insan tersayang ramai.. Beli la sekadarnya saja ikut bajet untuk gembirakan hati insan tersayang..

Bagi bisnes leader selain beli untuk keluarga iaitu anak-anak pasti nak beli juga untuk downline tersayang sebagai tanda ingatan dan pembangkit semangat untuk berpimpingan tangan terus berjuang supaya dapat juga trip macam kita.

Houri klau p bercuti suka bli t-shirt, peralatan dapur contoh sudu, pisau, kitchen dan lain-lain..

Dulu p hatnyai houri bli tshirt dan cermin kerang besaq.. Ohh berat hihi.. Beli 2 3 dan bagi mak sedara juga.

Tips bonus.. Pastikan handphone okay dan memory banyak boleh banyak ambil gambar serta video kenang-kenangan. Rugila p bercuti takdak gambaq video untuk flash back kann..

Sampai disini dulu pengkongsian houri kalini.. Untuk lebih tips travel boleh klik DISINI.

Nak shaklee boleh wasap houri klik wasap houri.

Houri Zalikha
Shaklee Business Leader
0165017789


#HouriShaklee 
#nextlevelblogging 
#shakleethrive2023 
#shakleetriumph2023


Comments

Popular posts from this blog

MEWAH DAN MUDAHNYA PERCUTIAN SHAKLEE

PAIN RELIEF CAPLET UNTUK SAKIT SENDI

7 AMALAN GAYA HIDUP SIHAT