KEUNIKKAN DAN KEISTIMEWAAN VIVIX

Assalamualaikum  Hye hampa..
Kalini houri nak kongsi tentang keunikkan dan keistimewaan VIVIX..

VIVIX kaya dengan polyphenols atau dalam bahasa melayu polifenol.. Entry sebelum ni houri ada share tentang POLYPHENOLS TERBAIK PILIHAN RAMAI VIVIX..

Vivit ni hot item dalam shaklee malaysia.. Permintaan tinggi.. Selalu jadi rebutan ramai.. Ada masa tu sampai habeh setok 1 malaysia..

Houri pernah minum sebotoi.. Master super upline bagi atas performance menang challenge hat team buat.. Kesan pada diri sendiri sangat menakjubkan.. Sakit belakang lega dengan 2 3 teguk saja salam 2 3 hari saja.. Woww sangat..

Esok-esok ada rezki lebih houri nak consume vivix setiap kali tanpa gagal untuk kesihatan menyeluruh dan kulit cantek.. InShaaAllah..

Psst masa resvvix party masa kat branch penang awai bulan jun 2023 banyak sangat houri minum vivix sebab terlampau la sebab.. Disajikan percuma.. Rugila tengok saja.. Sirap premium hihi

Jadi houri kupas cerita kat hampa semua tentang keunikkan dan keistimewaan vivix..
Vivix adalah minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani khas shaklee termasuk ekstrak polygonum cuspidatum, anggur muscadine, elderberry eropah dan lobak ungu..

Campuran proprietari polifel tumbuhan yang sangat premium

ANGGUR MUSCADINE
Paling tinggi banyak kandungan polifenol berkualiti, bukan anggur biasa, saiz besar macam bola goft, kulit tebal.. Berbeza dengan anggur biasa sebab kromosom DNA genetik dari anggur lain sebab fizikal jauh lebih besar, warna gelap, pekat, cantik..

Muscadine kaya dengan polifenol elagic acid memberi sel yang kuat, tak banyak tumbuhan dalam dunia ada elagic acid.. Ketahanan jauh lebih tinggi, dapat lindung diri dari kerosakkan asbab polifenol.

JAPANESE KNOTWEED
Sejenis tumbuhan herba tengok pada akar, orang jepun suka rebus akar minum air rebusan dan bubuh kat kulit kepala sebab ia anti aging.

Kaya dengan polifenol resveratrol bagi memastikan sel sihat dan kuat.. Sejenis herba awet muda, sangat tinggi survival rate, sukar untuk dibunuh, pekebun bakar tanah, selepas 2 minggu tumbuh balik sebab akar dia boleh survive..

Kaya dengan polifenol dan resveratrol pada akar.

PURPLE CARROT ATAU LOBAK UNGU

Carrot semulajadi berwarna ungu, hat kita nampak warna oren tu sebenarnya dah di ubah suai secara genetik.. Mengandungi polifenol yang sangat bagus untuk kesihatan mata.

ELDERBERRY EROPAH
Orang barat rebus buat sirap.. Anak batuk bagi minum sebab dapat lindung kesihatan sel, meransang sel-sel yang tidak sihat untuk mati.. Jadi sel tidak sihat takkan merebak dan tak menjadi kanser. Bagus untuk perlindungan sel..

KEUNIKKAN DAN KEISTIWAAN VIVIX DAN POLIFENOL



Vitamin lain boleh sampai sel sahaja, polifenol boleh beri perlindungan protect hingga DNA SEL.


TINGKATKAN SEL TENAGA


Lihat gambar di atas warna pink dalam bulatan oren tu.. Pink atau merah jambu itu adalah mitokondria.. Polifenol meningkatkan bilangan mitokondria, bilangan sel bertambah..

Bila tenaga sel bertambah..
Contoh nak bina otot atau nak TTC ( try to concieve, cuba untuk mengandung ) perlukan tenaga yang cukup..

Bina sel baru dalam pertumbuhan dan penyembuhan sel sangat2 penting.. Inilah fungsi mitokondria untuk tambah bilangan sel dalam badan..
Lab study menunjukkan bertambah bilangan mitokondria..

Lebih mitokondria lebih tenaga, sebab tu bila lihat diri sendiri wartu muda sangat bertenaga, main roler coster 2 round pun tak puas, sekarang ni takut kan, tenaga makon berkurangan kesan penuaan..

Kita taknak dan nak lambatkan penuaan sebab nak lihat secara mudah ringkas dari gambaran..

Lihat gambar di atas hijau polifenol..
Resveratrol adalah sejenis polifenol..

Vivix ada pelbagai jenis polifenol.. Makin banyak polifenol akan bertambah bilangan mitokondria untuk tambah sel badan, sama juga dengan orang yang nak tenaga, atlet, orang yang aktif, selalu p gym, hiking.
Kajian makmal menunjukkan bahawa campuran polifenol boleh memberi kesan positif kepada penghasilan tenaga selular.
Contoh klinikal study pada orang aktif lebih bertenaga dari orang yang tidak ambil polifenol..

POLIFENOL BANTU SEL TUBUH BADAN
Bantu hingga dalam DNA, rambut kerinting ka, lurus ka, ikal mayang ka apa..

DNA sangat penting, semuanya dari DNA, warna mata pun DNA..

Memang kita akan mengalami kerosakkan DNA setiap hari.. Terutamanya bila makin berusia melalui aging proses, bila kita stress dan tak boleh elak juga UV light..

DNA ni macam 2 streng helix dan dia ada code2 dia dan dihujung DNA ada telomore.. Bila stress tak tidur malam pun penyebab DNA boleh rosak sebab radikal bebas terhasil dari tubuh badan..

80% orang bersukan dalam 24jam badan sakit-sakit.. Selepas 24 jam proses recovery amik polifenol, sakit badan tak sakit sangat, nampak tenaga berkurangan tapi bila nak recover lebih bertenaga dari orang yang tak ambil polifenol.

Bila banyaknya DNA yang rosak, sel akan mati dan tidak berfungsi secara optimum dan menyebabkan proses penuaan berlaku dengan cepat.. DNA rosak juga boleh menyebabkan pelbagai masalah kepada kesihatan tubuh badan..

Contoh gambar lab study dimana wanita 71 tahundia ada masalah kencing manis, kan bila ada kencing manis akan ada masalah kesihatan pada bahagian mata, retina dia blood recel dan menyebabkan AMD, penglihatan mata kabur, blind spot.

Tapi dengan pengambilan polifenol selama 12 bulan, mata tak  jadi rosak, ia boleh baiki balik improve sel jadi lebih sihat..

POLIFENOL AKAN MENGHALANG KOROSAKAN DNA
Bila sel yang amalkan polifenol, DNA yang rosak atau damage kurang berbanding yang tak amal apa-apa biar saja akan rosak banyak.

MENGOPTIMUM PRESTASI SEL
Seterusnya AGE protein, AGE protein ni banyak dikaitkan dengan masalah kesihatan biasanya, sebab ia protein jahat, bilamana kalau seseorang itu makan gula berlebihan, dalam badan akan combine bergabung dengan protein dan menghasilkan AGE protein..

AGE protein ni juga menyebabkan masalah kesihatan seperti kencing manis, sakit jantung, bila ada sakit jantung ada masalah kolestrol disebabkan usia, gula berlebihan dalam badan..

Polifenol yang terkandung dalam vivix bantu mengurangkan AGE protein yang biasanya berlaku pada orang yang ada masalah obesiti, kencing manis depa tinggi AGE.

AGE dapat dihalang tumbuh dengan banyak dengan pengambilan polifenol..  Bila AGE dapat dikurangkan..

Pertahanan sel jadi lebih bagus.. Bila makin berusia bila ada banyak masalah,stress, terdedah pada uv light dan terdedah pada persekitaran yang tidak sihat badan akan menghasilkan keradangan, toksin berkumpul, radikal bebas makin banyak menyebabkan sel menjadi semakin rosak dan tak dapat berfungsi dengan baik..

Biasanya akan bermasalah pada bahagian jantung, tekanan darah dan sel-sel badan.

POLIFENOL BANTU AKTIFKAN NRF2
Suiz NRF2 akan on bila mengamalkan polifenol.. Contoh semasa kita muda berlakunya keradangan bila makan burger, makan apa-apa yang tinggi bahan pengawet ka apa, badan kita akan create inflamasi, mungkin kita tak perasan, tapi memang ada inflamasi dalam organ-organ badan kita..

Bila kita muda badan kita lebih cepat trigger.. Bila tak sehat NFR2 akan susah nak detect sda benda-benda toksin dalam badan.

Jadi polifenol akan bantu NFR2 lebih alert.. Bila ada inflamation dia akan on buat fungsi anti inflamation dalam badan dan kurangkan keradangan..

Banyak radikal bebas ia akan on kurangkan radikal bebas.. Bila banyak toksin dalam badan ia akan on kurangkan toksin, badan akan buat detox dengan lebih bagus..

Jadi inilah NFR2 buat dalam tubuh badan  kita supaya badan kita berfungsi dengan lebih optimum
Kajian makmal ke atas sel tubuh badan dimana dengan pengambilan polifenol akan mengaktifkan balik NRF2 genetik regular kita..

Kajian klinikal dengan pengambilan polifenol betul-betul boleh menghalang dan mengurangkan keradangan dalam tubuh badan.

Keputusan atau result
Polifenol akan mengurangkan keradangan pada tubuh badan.. Lihat bulat putih dalam gambar di atas bulat putih menandakan ambil polifenol menghasal inflamasi berlaku..

Tanpa polifenol bahaya boleh sakit sendi, lutut, belakang.. Orang ada tekanan darah tinggi, menyebab kan masalah pada jantung dan boleh pergi pada sel otak.. Otak boleh jadi inflamation atau keradangan boleh jadi masalah alzheimer dan lain-lain.

Keradangan sangat bahaya pada tubuh badan sebab tu kena ambil polifenol.

Kajian klinikal hat mkn burger tapi amik polifenol inflamation keradangan kurang dalam badan tapi yang tak ambilinflamation tinggi..

Bila inflamation tinggi dalam badan ia akan merisikokan penyakit pada tubuh badan.. Sebab tu pentingnya ambil polifenol.

POLIFENOL MENINGKATKAN KESIHATAN TELOMERE
Shaklee ada buat study kajian klinikal bersama Dr. Elizabeth Blackburn membuktikan bahawa pengambilan polifenol dan nutrisi lain dalam shaklee dapat melambatkan pemendekkan telomere.

APA ITU TELOMERE
Hujung DNA adalah telomere, bila makin berusia makin pendek,  stress pun makin pendek.. Jadi pengambilan nutrisi yang cukup dengan polifenol membantu melambatkan pemendekkan telomere.
Hat ni result atau keputusan 91% dari mereka yang ambil polifenol termasuk pelbagai produk shaklee.. jika lihat orang yang berumur 80 tahun ambil shaklee dia punya macam orang umur 41 tahun.. Nampak lebih sihat dan lebih muda.

Sampai disini dulu perkongsian houri untuk kali ni.. Panjang lebar kan.. Seronok kagum betul dengan VIVIX Yang kaya  dengan polifenol.

Hampa nak dapatkan polifenol VIVIX wasap 0165017789.. Sekarang ni vivix ada promo murah berbaloi tau.. Mai keloi kot wasap houri cepat..

Houri Zalikha
Shaklee Business Leader
0165017789


#HouriShaklee 
#nextlevelblogging 
#shakleethrive2023 
#shakleetriumph2023

Comments

Popular posts from this blog

MEWAH DAN MUDAHNYA PERCUTIAN SHAKLEE

PAIN RELIEF CAPLET UNTUK SAKIT SENDI

7 AMALAN GAYA HIDUP SIHAT