VITAMIN E MELINDUNGI KESIHATAN JANTUNG

Assalamualaikum..
Hye hampa.. Penyakit jantung adalah pembunuh utama di malaysia.. Kos rawatan jantung juga sangat mahal.. Jika di hospital kerajaan jenuh menunggu giliran kan.. 

Jantung adalah sebesar penumbuk kita.. Bagi kanak-kanak sebesar penumbuk kanak-kanak.. Kita orang dewasa saiz jantung kita sebesar penumbuk orang dewasa..

Entry kalini houri nak share tentang Vitamin E melindungi kesihatan jantung..
Vitamin E bantu salur darah.. Bila stuck memang akan sakit hingga boleh menyebabkan kematian.. Ghisau geron kann.. Ada yang kena serangan jantung terlantar perlu bantuan keluarga untuk menjaga..

Vitamin E ni sangat-sangat bagus, combinasi terbaik untuk orang nak menjaga salur darah supaya tidak rosak..

Bayangkan getah yang kita duk ikat plastik makanan tu, bila kita tarik dan tarik tak putus dan bagi getah yang dah rosak tarik terus putus.. Bayangkan salur darah yang dah rosak dia macam tu la dia macam rapuh bila rosak..

Salur darah ada 3 lapisan, lapisan hat dalam tu bila rosak dia akan jadi stress dan salur darah akan rosak bila kita asyik stress, tak cukup tidur, makan makanan tak sihat, lama-lama dia akan rosak..

Bila ada lemak masuk dalam salur darah dia akan membukit, mengggunung dan menutup jalan.. Jadilah masalah salur darah tersekat sampai kena buat bypass dan sebagainya..

Macamana vitamin e bantu..

1 - Melindungi Salur darah..
Vitamin e sebagai antioksidan meneutralkan radikal bebas berbahaya..
Bila salur darah sihat vitamin e lalu secara sempurna, relax, tak stress dan tak jem..

2 - Mengurangkan risiko tersumbat
Mengurangkan keradangan dalam salur darah.. Bila stress berlaku keradangan dan sebagainya vitamin e akan kurangkan keradangan yang membengkak pada salur darah daripada jadi keras sebab vitamin e dia akan relaxkan salur darah. 

Pertama vitamin e lindung dan kedua relaxkan.. Ni semua ada kajian tau.. Vitamin E sangat bagus untuk salur darah..

3 - Mengawal salur darah
Memcegah pembentukkan darah beku pada salur darah.. Ada juga keadaan salur darah ada darah beku atau blood clot, lemak bila masuk salur darah dia akan duduk situ.. Vitamin  e bantu untuk halang blood clot terhasil..

4 -  Mengurangkan pembentukkan plak.. 
Menghalang pengoksidaan kolestrol jahat.. Vitamin e juga akan bantu bad kolestrol dari oksidais.. Bila salur darah rosak terjadi plak dan salur darah tersumbat..

Vitamin e akan mengelak daripada kemasukan lemak daripada keras rosak dan tidak lagi membesar.. Walaupun dah ada tapi tidak jadi teruk sangat..

Vitamin e ni kalau boleh amik amalkan lebih awal masa salur darah masih sihat lagi bagus..

Tapi kalau dah ada apa-apa sejarah rawatan jantung boleh saja amik vitamin e untuk relax, halang dari oksidation dan sebagainya..

Vitamin e ni bukan sekadar untuk melindungi kesihatan jantung tapi ada pelbagai manfaat lain..


Manfaat lain vitamin e
Meningkatkan kualiti sperma
Jangka hayat dan kualiti sperma dipertingkatkan dengan vitamin e.. Jadi untuk ikhtiar dapat baby TTC orang lelaki suami perlu amik vitamin e secara konsistan setiap hari..

Memberikan kulit glowing

Nak cantik cerah sekata.. Ikhtuar baiki tekstur kulit anti parut perlu amik vitamin e secara konsistan.

Fungsi otak lebih sihat.

Nak fungsi otak yang sehat perlu amik vitamin e secara konsistan untuk elak risiko penyakit alzheimer..

Menyokong kesihatan mata

Di shaklee ada vitamin e, cadangan pengambilan ambil 1 softgel saja sehari dapat membekalkan 400 IU vitamin e, diambil dari vitamin e complex dalam bentuk alpha tocopherol..

Dimana shaklee pastikan vitamin e shaklee dalam bentuk yang mudah diserap, tak mudah hilang dan ditambah lagi dengan selenium..

Selenium sangat penting untuk memberikan fungsi optimum untuk vitamin e, jadi sangat bagus bukan kerana vitamin e saja tapi shaklee pastikan ada kandungan selenium untuk bantu fungsi dengan lebih baik 

Dan ada grape seed extract yang sangat-sangat penting sebab mengandungi contain proanthocyanidis sebagai antioksidan yang bagus untuk gungsi vitamin e.. Itu adalah kelebihan vitamin e complex shaklee.

Sebenar ada 5 jenis suplement penting untuk kesihatan jantung.. Harini houri share 1 saja iaitu vitamin e..

Nak tau lebih details atau nak shaklee boleh wasap houri okeh klik 0165017789.

Nak lebih bacaan tentang vitamin e boleh klik DISINI.

Houri Zalikha
Shaklee Business Leader
0165017789

#HouriShaklee 
#nextlevelblogging 
#shakleethrive2023 
#shakleetriumph2023



Comments

Popular posts from this blog

MEWAH DAN MUDAHNYA PERCUTIAN SHAKLEE

PAIN RELIEF CAPLET UNTUK SAKIT SENDI

7 AMALAN GAYA HIDUP SIHAT