KEPERLUAN WANITA MENGANDUNG

Assalamualaikum.. Malam ni 9 september baru berkesempatan mengarang entry seterusnya mengikut tugasan projek blog..

Entry kalini houri nak mengupas tentang keperluan wanita mengandung.. Mengandung adalah satu proses rezki dan anugerah pada setiap wanita yang bergelar isteri dalam tempoh 9 bulan 10 hari lamanya.. Ada yang special kes 7 bulan saja dah berlakunya kelahiran pramatang..

Wanita mengandung sebaiknya bersedia dari sebelum mengandung.. Jomm houri share 7 tipis untuk ibu mengandung..

1 - Mengambil nutrisi makanan tambahan yang cukup sebagai persediakan penjagaan diri, cukupkan keperluan nutrisi yang baik dan cukup..

2- Wanita mengandung juga perlu bersedia dari segi mental dan fizikal sebelum mengandung supaya ibu yang gembira bahagia akan membentuk janin yang sihat happy baby

3- Wanita mengandung sangat perlu dengan amalan korohanian, banyakkan doa, lazimkan zikit dan selawat dimulut dihati dan baca quran terutamanya surah-surah lazim seperti surah maryak, surak lokman dan surah yusuf.. Setiap surah-surah yang dianjurkan ada manfaat tersendiri..

4- Wanita mengandung perlu mengambil makanan minuman yang sihat dan seimbang.. Makan sekadar cukup tau dan bukan makan untuk dua orang.. Okehh.

5- Wanita mengandung sebaikkan elak dari persekitaran yang kurang sehat.
Contohnya jika ada suami yang merokok duduk jauh-jauh ketika merokok.. Asap rosak sangat tidak bagus untuk kesihatan ibu dan baby yang sedang membesar dalam rahim..

6 - Wanita mengandung perlu menjaga mood.. Risau-risau mood yang tak baik janin dalam kandungan boleh merasa di dalam rahim..

7- Terakhir ibu mengandung sangat digalakkan banyak berjalan dan bersenam dengan senaman yang boleh dibuat dianjurkan ketika mengandung..

Baiklah.. Itu saja perkongsian houri pada kalini tentang Keperluan Ibu Mengandung..

Nak baca lebih info tentang ibu mengandung klik DISINI.

Houri Zalikha
Shaklee Business Leader
0175017789

#HouriShaklee 
#shakleetriump2023
#shakleethrive2023 
#projekblogmega 
#nextlevelblogging

Comments

Popular posts from this blog

MEWAH DAN MUDAHNYA PERCUTIAN SHAKLEE

PAIN RELIEF CAPLET UNTUK SAKIT SENDI

7 AMALAN GAYA HIDUP SIHAT